Slideshow

25 Aralık 2010 Cumartesi

Olaylar ve Pazarlama


Hayatta herşey birbirine bağlıdır,tıpkı hücre sisteminde olduğu gibi.Hücre sisteminde herşey ya yukarıdan aşağıya örgütlenmiştir yada aşağıdan yukarıya örgütlenmiştir vede herşey birbirine bağlıdır.Bütün olan olan olaylardan ve gelişmelerden herkesin haberi vardır.Birisi eksik kalırsa sistem olmaz ve iletişimde de kopukluk yaşanır.Yapılan herşeyinde sebep-sonuç ilişkisi vardır.

Mesela bir tarih olayını incelediğinizde sebep-sonuç ilişkisi,yer ve zaman,kişiler vardır.Bunlardan birisi eksik kalırsa olay tamamlanmamış olur.Tarihten bir savaşı düşünün ve savaşı yapan kişinin belli olmadığı yazılıyor.İnandırıcılığı ne kadar gerçekçi olabilir?

Pazarlama açısından düşünürsek,Pazarlamada da herşey birbirine bağlıdır.Mesela insan olmadığı yerde pazarlama sözkonusu olabilirmi?Bana sorarsanız olamaz.Aynı şekilde müşteri olmadan,ürün olmadan,fikirler olmadadan,hizmet olmadan olabilirmi?Pazarlamada bunların hepsi bütündür ve hepsi tek birşeye yani Pazarlamaya bağlıdır ve bunların özü Pazarlamadır.Ancak onlar olmadan ve daha Pazarlama için adını sayamadığım bir çok olay olmadan Pazarlamada gerçekleşmiyor.Pazarlamanında gerçekleşmesi için herşey birbirine bağlıdır.Bir fonksiyon eksik kalırsa,diğer fonksiyonlarda eksiklik yaşanıyor.

Bu kanıya nasılmı vardım?Sabah kalktığımda şöyle bir İngilizce kelime geçti aklımdan ''Everything depends on me'' yani Herşey bana bağlıdır.Sonra düşünmeye başladım ve aklımdan geçenleri düşünmeye başlayıp,tek tek sıraladım.

0 yorum:

Yorum Gönder