Slideshow

23 Aralık 2010 Perşembe

Pazarlamanın P'leri


Pazarlamada herkesin bildiği gibi genel olarak 4P vardır ve her zaman bu P'ler her yerde kullanılır ve kabul edilir.Peki diğer P'ler ne olacak?

Dün bir Sosyal Medya sitesinde 6 uğurlu sayıdır,nereye gidersek gidelim karşımıza çıkar dedim ve Pazarlamadaki P'lerin bu ayki TheBrandAge dergisinin Pazarlamada 6 Derece Teoreminden dolayı 6P olduğunu söyledim çünkü bana mantıklı gelmişti.Çünkü 4P üzerine Performance ve People eklenmişti.Mantıklı gelmesinin nedeni bana sadece işin içinde insan olmasıydı çünkü insan olmadan bana göre pazarlamada olmazdı.Performansda insana ait bir olgu ve Performans gösterdikçe birbirine bağlı olarak diğer P'ler gelişirdi.

Daha sonra başka tepkilerde aldım.Sosyal Medyanın 3F'si vardır diye birisinden tepki aldm.3F(Friendfeed,Facebook,Formspring).Bunun üzerine bende dedimki yok 4F var Foursquare uygulumasını unutun herhalde dedim.

Sonra bir tepki daha 27P,27P'yi duyunca şok geçirmiştim ve kendi kendime nasıl olur demiştim ama resimdede gördüğünüz gibi yapmışlardı.

Peki gerçekten kaç tane P var?Bana göre tek bir P var.Oda Pazarlama çünkü diğer P'ler amaca giden yolda kullanılan sadece bir araç.

0 yorum:

Yorum Gönder