Slideshow

4 Kasım 2009 Çarşamba

Pazarlamacıların gözde sosyal ağı: Facebook

eMarketers tarafından yapılan yeni bir araştırmaya göre, Facebook’un, pazarlamacılar ve ABD'li online perakendecilerin yarısından fazlasının en çok tercih ettiği sosyal ağ sitesi olduğu ortaya çıktı.

Bu yılın Nisan ayı itibariyle, araştırmaya katılan pazarlama uzmanlarının ve perakendecilerin %56.8'nin tercihiyle Facebook, en favori sosyal paylaşım ağı olurken, bunu %41.4 ile video paylaşım sitesi YouTube ve %28.6 ile MySpace takip etti. Araştırma, bu yıl içinde yapılmış olasına rağmen, olağanüstü bir büyüme kaydeden Twitter; ABD'li online perkendecilerin 5. tercihi oldu.

eMarketers’ın sosyal pazarlama ile ilgili araştırması; Facebook ve Twitter gibi sosyal paylaşım ağları ve interaktif özelliklerin markalara, fanlarıyla iletişim kurma olanağı sağladığını ve markanın popüler olmasını desteklediğini ortaya çıkardı.

Araştırmada ayrıca, “sanal para” ve yeni “sanal mağaza” uygulamaları ile Facebook kulanıcılarının alışveriş yapabileceğine ve Facebook'tan çıkmadan da öğelerini yollayabileceklerine değiniliyor.

Önde gelen şirketlerin, müşterilerinin sitelerini ziyaret etmelerini beklemeyi göze alamayacaklarının farkında olduklarını belirten eMarketer'in kıdemli analisti ve raporun yazarı Jeffrey Grau, firmaların “Sanal Mağazaları”nı müşterileri ile buluşturacak bir yere ihtiyaç duyduklarını da vurguladı. Grau sözlerini ‘bunun, e-ticaretin yapı ve içeriğinin, sosyal ağlara kaydırılması anlamına geldiğini’ belirterek sürdürdü

Kaynak:Medyaloji

0 yorum:

Yorum Gönder