3 Temmuz 2010 Cumartesi
Her Yönüyle Markalaşma
Markalaşma konusu pazarlamanın içinde önemli konulardan birisidir ki şu anda ülkemizdede birçok şirket bunu yapmaya çalışmaktadır ancak pek çoğu başarılı olmakla beraber bazıları dünya markalar ligine bile giremiyor çünkü sadece ulusal olarak bir marka kalıyor. Bugün RSS okuyucuma göz atarken about.com'da bir yazıyla karşılaştım ve her yönüyle markalaşmanın adımlarını okudum
Bakalım markalaşmanın adımlarında neler varmış
Adım 1: Marka kişiliğinizi ve değerini,şirket kültürünü senkronize edin
Ayrıştırmayı yaparken İnsan Kaynakları ve Pazarlama Departmanınız şirketin içsel ve dışsal ortak değerlerini senkronizasyonda sağlamalıdır.
Adım 2: Çalışanlarınızı markanızın arkasına alın
Markanızın değer kriteriyle beraber işe alımları ve ödüllendirmeleri belirleyin. Etkin marka vaadi temsil edecek doğru beceri ve kabiliyetleri arayın.
Adım 3: Markanızın değerini ve davranışlarını tekrar tekrar açıklayın.
Markanızın sözünü yansıtacak,markanızın davranışlarını açıklamak ve markanızın değerini güçlendirmek için içsel iletişimi kullanın.İkinci bir nitelik oluşana kadar bunu yapın.
Etiketler:
brand,
değer,
içsel pazarlama,
işçi,
marka,
marka değeri,
markalaşma,
önem,
pazarlama
0 yorum:
Yorum Gönder