Slideshow

27 Ekim 2010 Çarşamba

Fayda?

Wikipedia ansiklopediye ''fayda'' kelimesi ile ilgili 289 sonuç ve bir çok faydanın türleri çıkıyor.Aynı şekilde Google arama motoruna yazdığınızda 1.680.000 sonuç çıkıyor.

Ben faydayı 2 yönden ele almak istiyorum,birisi pazarlama,birisi sosyal medya...

Pazarlama yönünden faydayı ele almaya başladığımda bir sözle yola çıkmak istiyorum.''İnsanlar ürünleri değil,onlara sağladığı yararlar satın alırlar.''.Bunu Revlon'un kurucusu Revson şu sözlerle tam destekler;'Biz fabrikada kozmetik üretiyoruz, ama mağazada umut satıyoruz.' yani ürünü alan kişi bir umutla veya ona bir fayda sağlayacağını düşündüğü için satın almak ister.Satın almka ister çünkü o ürünü aldığında ve karşılığında güzelleşeceğini düşünmektedir ve buda onun umududur.Eğer ürünün ona bir yarar sağlamayacağını umut ediyorsa neden satın almak istesinki?

Sosyal medya yönünden bakacak olursak,bugün sosyal medyayı görmezden gelemeyiz.Friendfeed,Facebook,Twitter,Linkedin gibi sitelerde profiliniz varsa takipçileriniz ve takip ettiğiniz,arkadaş olduğunuz ve network oluşturduğunuz insanlar var.Peki neden takip ediyorsunuz?Bazılarımız eğlence için,bazılarımız zaman geçirmek için,bazılarımız iş geliştirmek veya kendini geliştirmek için...Siz,size yararı olmayan bir insanı,şirketi veya fikri takip etmek istemezsiniz öyle değilmi?,çünkü size yararı olmayacağını düşünebilirsiniz ki ben hep öyle düşünüyorum :),tabi bana katılmak zorudna değilsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder