Slideshow

19 Ekim 2011 Çarşamba

Marka Yaratmanın 22 Kuralı

1- Yayılma Kuralı: Bir markanın gücü yayılma alanı ile ters orantılıdır. Tüketicilerin zihninde güçlü bir marka yaratmak istiyorsanız, markanızı daraltmak zorundasınız, genişletmek değil. Uzun vadede markanızın yayıldığı alanı genişletmek, gücünüzü azaltacak ve imajınızı azaltacaktır.

2- Daralma Kuralı: Bir marka hedefini daraltırsa daha güçlü olur. Perakendecilik alanında pek çok kategori katili aynı beş adımlık yolu izler: Hedefi daralt, azami stok yap, ucuza al, ucuza sat, kategoriye hükmet.

3- Tanıtım Kuralı: Bir markanın doğuşu tanıtımla sağlanır, reklamla değil. Bugün markalar doğuyor, inşa edilmiyor. Tanıtım için en iyi yol ilk olmaktır.

4- Reklam Kuralı: Bir kere doğduktan sonra, sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır. Liderler reklamı rekabetçi ataklara karşı markalarını koruma altına alan bir sigorta olarak kabul etmelidir.

5- Kelime Kuralı: Bir marka, tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır. (Başka kimsenin sahip olmadığı)

6- Referans Kuralı: Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, otantiklik iddiasıdır. Liderlik, bir marka için referans yaratmanın en direkt yoludur.

7- Kalite Kuralı: Kalite önemlidir. Ancak kalite tek başına bir marka yaratamaz. Güçlü bir marka inşa etmek istiyorsanız tüketicinin zihninde güçlü bir kalite algılaması yaratmak zorundasınız.

8- Kategori Kuralı: Lider marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır, markayı değil.

9- İsim Kuralı: Uzun vadede bir marka, bir isimden başka hiçbir şey değildir.

10- Genişlemeler Kuralı: Bir markayı en kolay baltalama yolu, ismini her şeye koymaktır.

11- Arkadaşlık Kuralı: Bir kategori yaratabilmek için, bir markanın diğer markaları da davet etmesi gerekir. Hakim marka rakiplerine katlanmakla kalmamalı, onları davet de etmelidir.

12- Jenerik Kuralı: Başarısızlığa giden en kısa yollardan biri, markaya bir jenerik isim vermektir. Genel olarak yapmanız gereken faaliyet alanı bağlamından düzgün bir sözcük bulmanız ve bunu markanızın temel işleviyle bağdaştırmanızdır.

13- Şirket Kuralı: Markalar markalardır. Şirketler şirket. Arada Bir Fark Var.

14- Alt Marka Kuralı: Markalamanın yaptığını, alt marka yaratma yıkabilir. Basit düşünün. Müşteri gibi düşünün ve göreceksiniz markanız çok daha başarılı olacak.

15- Kardeşler Kuralı: İkinci bir markayı piyasaya sürmek için yer ve zaman vardır.

16- Biçim Kuralı: Bir markanın logosu gözlere uygun olarak tasarlanmalıdır. Her iki göze de uygun olarak...

17- Renk Kuralı: Bir marka, ana rakibinin kullandığının tam tersi bir renk kullanmalıdır.

18- Sınırlar Kuralı: Global markalamada engeller yoktur. Marka hiç bir sınır tanımamalıdır.

19- İstikrar Kuralı: Markalar bir gecede inşa edilmiyor. Başarı on yıllarla ölçülür, yıllarla değil.

20- Değişim Kuralı: Markalar değişebilir ancak çok nadiren ve yalnıza çok dikkatli olarak.

21- Ölümlülük Kuralı: Hiçbir marka sonsuza dek yaşamaz. Kimi zaman en iyi çözüm ötenazi olur.

22- Tekillik Kuralı: Bir marka için en önemli yön tek görünüşlü olmasıdır.

0 yorum:

Yorum Gönder