1- Yayılma Kuralı: Bir
markanın gücü yayılma alanı ile ters orantılıdır. Tüketicilerin zihninde güçlü
bir marka yaratmak istiyorsanız, markanızı daraltmak zorundasınız, genişletmek
değil. Uzun vadede markanızın yayıldığı alanı genişletmek, gücünüzü azaltacak ve
imajınızı azaltacaktır.
2- Daralma Kuralı: Bir
marka hedefini daraltırsa daha güçlü olur. Perakendecilik alanında pek çok
kategori katili aynı beş adımlık yolu izler: Hedefi daralt, azami stok yap,
ucuza al, ucuza sat, kategoriye hükmet.
3- Tanıtım Kuralı: Bir
markanın doğuşu tanıtımla sağlanır, reklamla değil. Bugün markalar doğuyor,
inşa edilmiyor. Tanıtım için en iyi yol ilk olmaktır.
4- Reklam Kuralı: Bir kere
doğduktan sonra, sağlıklı yaşayabilmesi için markanın reklama ihtiyacı vardır.
Liderler reklamı rekabetçi ataklara karşı markalarını koruma altına alan bir
sigorta olarak kabul etmelidir.
5- Kelime Kuralı: Bir
marka, tüketicinin zihninde bir kelimeye sahip olmaya çalışmalıdır. (Başka
kimsenin sahip olmadığı)
6- Referans Kuralı:
Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur, otantiklik iddiasıdır.
Liderlik, bir marka için referans yaratmanın en direkt yoludur.
7- Kalite Kuralı: Kalite
önemlidir. Ancak kalite tek başına bir marka yaratamaz. Güçlü bir marka inşa
etmek istiyorsanız tüketicinin zihninde güçlü bir kalite algılaması yaratmak
zorundasınız.
8- Kategori Kuralı: Lider
marka, kategoriyi geliştirmeye çalışır, markayı değil.
9- İsim Kuralı: Uzun vadede
bir marka, bir isimden başka hiçbir şey değildir.
10- Genişlemeler Kuralı: Bir
markayı en kolay baltalama yolu, ismini her şeye koymaktır.
11- Arkadaşlık Kuralı: Bir
kategori yaratabilmek için, bir markanın diğer markaları da davet etmesi
gerekir. Hakim marka rakiplerine katlanmakla kalmamalı, onları davet de
etmelidir.
12- Jenerik Kuralı:
Başarısızlığa giden en kısa yollardan biri, markaya bir jenerik isim vermektir.
Genel olarak yapmanız gereken faaliyet alanı bağlamından düzgün bir sözcük
bulmanız ve bunu markanızın temel işleviyle bağdaştırmanızdır.
13- Şirket Kuralı: Markalar
markalardır. Şirketler şirket. Arada Bir Fark Var.
14- Alt Marka Kuralı:
Markalamanın yaptığını, alt marka yaratma yıkabilir. Basit düşünün. Müşteri
gibi düşünün ve göreceksiniz markanız çok daha başarılı olacak.
15- Kardeşler Kuralı: İkinci
bir markayı piyasaya sürmek için yer ve zaman vardır.
16- Biçim Kuralı: Bir
markanın logosu gözlere uygun olarak tasarlanmalıdır. Her iki göze de uygun
olarak...
17- Renk Kuralı: Bir marka,
ana rakibinin kullandığının tam tersi bir renk kullanmalıdır.
18- Sınırlar Kuralı: Global
markalamada engeller yoktur. Marka hiç bir sınır tanımamalıdır.
19- İstikrar Kuralı:
Markalar bir gecede inşa edilmiyor. Başarı on yıllarla ölçülür, yıllarla değil.
20- Değişim Kuralı: Markalar
değişebilir ancak çok nadiren ve yalnıza çok dikkatli olarak.
21- Ölümlülük Kuralı: Hiçbir
marka sonsuza dek yaşamaz. Kimi zaman en iyi çözüm ötenazi olur.
22- Tekillik Kuralı: Bir
marka için en önemli yön tek görünüşlü olmasıdır.
0 yorum:
Yorum Gönder