Slideshow

13 Kasım 2011 Pazar

Anti-Viral Pazarlama

Dün akşam TRT Haber' de yayınlanan Sosyal Medya TV programını izlerken, Viral Pazarlama ile ilgili videolar gördüm. Daha önceden blogumda Viral Pazarlama ve bununla ilgili örneklerden bahsetmiştim. Aklıma birden viral olarak yapılan ve birçok başarıya ulaşan firmalar olan Mentos ve Blendtec markalarının viral videoları düşünürken birde markalara karşı yapılmış viralleri düşündüm...

Peki nedir bu Anti-Viral Pazarlama? Bir markanın yada firmanın aleyhine olabilecek ve virütik bir biçimde yayılan,o markaya zarar verecek görsel ve video ile internet üzerinden yayılan, tüketicilerin zihinlerinde olumsuz imaj ve fikirler oluşturabilecek faaliyetler bütünüdür.

Coca-Cola markasının kolanın yapımınında kullanılan coca bitkisi ve böcekten yapıldığına dair bir sürü videolar mevcuttur.

Aynı zamanda bu videolarla ilgili Mc Donadls firması hakkında da aleyhine yapılmış birçok video internet üzerinde dolaşmaktadır. Bu markalarla ilgili videoları koymak isterdim ama nedense hiçbir zaman gerçekçiliğine inanmadım.

Başka markalarla ilgili herhangi bir videoya veya bilgiye rastlamadım.

Daha önceden kendi yaptığım çalışmalar sonucunda ulaştığım Anti-Reklam çalışmalarına tekrar buradanda ulaşabilirsiniz.

Anti-Reklam konusu da markalara zarar veren görsellerden oluştuğu için bunları da ayrıca göstermek istedim.

0 yorum:

Yorum Gönder