Slideshow

12 Mart 2012 Pazartesi

Adım Adım Sosyal Medya Stratejisi:Söz Sahibi Kişileri ve Toplulukları Bulun


Adım 4- Söz Sahibi Kişileri ve Toplulukları Bulmak.

 

Markanız hakkında konuşan ve sizden bahseden kişileri bulun. Markanızdan beklentisi olan veya markanızın müşterisi olan kişileri takip edin. Bu kişiler gerçekten marka elçileriniz mi yada markanızın avukatlığına soyunmuş kişiler mi? Bu kişilerden bazılarını seçip ve onları izlemeye devam edin. Bu kişiler sosyal medyada söz sahibi kişiler mi veya sosyal medya kitleleri etkileyen kişiler mi?

Markanız için Google Alert aracında markanızın ismini ve markanızla ilgili terimler yazın. Facebook ve Twitter gibi platformlarda markanız hakkında konuşan kişileri tarayın ve bulun. Ayrıca Stumbleupon ve Digg gibi sosyal medya sitlerinde sizinle ilgili olan konulara da bakmayı unutmayın.

Bu tarz bilgileri ölçmek kolay gözükebilir ama bütün bilgilerin de mevcut olamayabileceğinide unutmayalım.

Sadece sosyal medya siteleri değil bunun dışında sitenizden ve ara motorundan çıkan  sonuçlar size bir bilgi verebilir. Mesela;

-Web sitenizde ürünleriniz veya şirketiniz hakkında yapılan veya müşterilerinizin veya sizi takip edenlerin hakkında yorum yapanların sayısı size müşterilerinizin veya takipçilerinizin sizinle ne kadar etkileşim içinde olduğunu gösterebilir. Mesaj başına yapılan yorumlar sizin açınızdan iyi bir gösterge olabilir.

-Şirket blogları size abone olan RSS abonelerinizi gösterir. Böylece müşterileriniz ve takipçilerinizle olan etkileşimi kolaylıkla ölçebilirsiniz.

-Alexa ve benzeri istatistik rakamlar veren siteler, siteniz hakkında bilgiler verebilir. Bu tarz siteler genel olarak sizi takip eden izleyiciler hakkında demografik bilgiler verirler.

-Müşterilerinizden veya takipçilerinizden sitenize gelen ziyaretçi sayısını site istatistiklerinizden kontrol edebilirsiniz.

-Gelen linkler (inbound links) sitenizin önemli belirleyicilerindendir ancak bunu sizinle alakalı olan sitelerden olması aksi halde spam olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder