Slideshow

7 Kasım 2013 Perşembe

Marka Hikâyeleri



Markalar, internet ve dijital dünyanın gelişmesiyle beraber kendilerini ve kampanyalarını anlatmak için kendilerinin oluşturdukları hikaye anlatımını kullanmaya başladılar. İyi bir anlatımla yazılmış bir hikaye , insanları her zaman etkiler. Markalar da bunun farkına vararak, insanlar üzerinde etkilerini arttırmak ve daha fazla oluşturmak için hikaye anlatımına başvurdular.

İyi bir marka hikayesi oluşturmak için;
·      Hikayelerde anlatımından kullanılan en önemli faktör kahramanlardır. İyi bir marka hikayesi oluşturabilmek iyi bir marka kahramanına ihtiyacınız vardır. Kahramanın yanı sıra yer ve zaman kavramları da hikayeyi anlatırken önemlidir.
·         Marka hikayenizin giriş, gelişme ve sonuç bölümleri olmalıdır.
·   Marka hikayesi oluştururken, marka ve tüketici arasında duygusal bir bağ oluşturmayı hedeflemelidir.
·         Markanız için oluşturacağınız hikayeler, markanızla birebir tutarlı olmalıdır.
·    Markanızın hikayesini hedef kitlenize anlatırken, canlı ve yaşanmış gibi anlatılmasına önem verin.
·    Hedef kitlenize hikayenizi anlatırken, gerçekleri konuşun ve bunun markanızın imajıyla ve kimliğiyle örtüşmesini sağlayın.
·         Marka hikayenizi anlatmanın yanı sıra hikayenizin elinizden geldiği kadar görselleştirin. Çünkü tüketiciler görselleri daha kolay hatırlarlar.
·   Markanızın hikayesini internet üzerinden yayınlamaya başladıktan sonra, hedef kitlenizle etkileşimde bulunup, yeni hikayelerinizin geliştirilmesine yardımcı olun.
·         Marka hikayenize isim verdikten sonra, hikayeyi hashtag kullaranak, sosyal medya üzerinden kampanyalar yaratın.

Marka Hikayelerini Kullanan Markalar

Coco Channel
Coco Channel markasının yapmış olduğu videoyu izlediğinizde bir markanın kahramanını göreceksiniz ve markanın kahramanın hayatının özellikleri ile beraber markayla olan ilişkisini göstermekte. Aynı zamanda bir markanın nasıl kurulduğuna şahit olacaksınız. Ve bir videoyu internete yüklediğinizde 6 milyondan fazla kişinin izlediğini düşünün. Bu 6 milyondan fazla kişiyi etkilemek demek aynı zamanda çünkü anlatılan hikaye gerçekten ilgi çekici ve çok iyi bağlantılarla kurulmuş. Giriş, gelişme ve sonuç bölümleri için bence fazla söze gerek yok 


Apple
   
Apple markası ‘’Our Signature’’ videosunda yaşamdan örnekler vererek, ürünlerinin yaşamımızda yerlerini anlatıyor. Bütün ürünlerinin yaşamımızda yerlerini gösterip, onlarla nasıl bağımız olduğunu anlatıyor. Çok kısa ama açık ve net.


Jack Daniel’s
   
 Jack Daniel’s markası ‘Legend’ kampanyası ile kendisini Rock&Roll müzik tarzının tarihiyle birleştirerek konserlerden görüntüler, bilet taslakları v.b. gibi örneklerle kendini anlatıyor.


Unutmadan ‘Gerçekler anlatır, hikayeler satar’

Not: Bu yazı aynı zamanda BrandTalks sitesinde de yayınlanmıştır.

1 yorum:

Verimli Ticaret dedi ki...

derleme için teşekkürler ön muhasebe programı

Yorum Gönder