Markalar,
internet ve dijital dünyanın gelişmesiyle beraber kendilerini ve kampanyalarını
anlatmak için kendilerinin oluşturdukları hikaye anlatımını kullanmaya
başladılar. İyi bir anlatımla yazılmış bir hikaye , insanları her zaman
etkiler. Markalar da bunun farkına vararak, insanlar üzerinde etkilerini
arttırmak ve daha fazla oluşturmak için hikaye anlatımına başvurdular.
İyi bir marka
hikayesi oluşturmak için;
· Hikayelerde anlatımından kullanılan en önemli
faktör kahramanlardır. İyi bir marka hikayesi oluşturabilmek iyi bir marka
kahramanına ihtiyacınız vardır. Kahramanın yanı sıra yer ve zaman kavramları da
hikayeyi anlatırken önemlidir.
·
Marka hikayenizin giriş, gelişme ve sonuç
bölümleri olmalıdır.
· Marka hikayesi oluştururken, marka ve tüketici
arasında duygusal bir bağ oluşturmayı hedeflemelidir.
·
Markanız için oluşturacağınız hikayeler,
markanızla birebir tutarlı olmalıdır.
· Markanızın hikayesini hedef kitlenize
anlatırken, canlı ve yaşanmış gibi anlatılmasına önem verin.
· Hedef kitlenize hikayenizi anlatırken,
gerçekleri konuşun ve bunun markanızın imajıyla ve kimliğiyle örtüşmesini
sağlayın.
·
Marka hikayenizi anlatmanın yanı sıra
hikayenizin elinizden geldiği kadar görselleştirin. Çünkü tüketiciler
görselleri daha kolay hatırlarlar.
· Markanızın hikayesini internet üzerinden
yayınlamaya başladıktan sonra, hedef kitlenizle etkileşimde bulunup, yeni
hikayelerinizin geliştirilmesine yardımcı olun.
·
Marka hikayenize isim verdikten sonra, hikayeyi
hashtag kullaranak, sosyal medya üzerinden kampanyalar yaratın.
Marka Hikayelerini Kullanan Markalar
Coco Channel
Coco Channel markasının yapmış
olduğu videoyu izlediğinizde bir markanın kahramanını göreceksiniz ve markanın
kahramanın hayatının özellikleri ile beraber markayla olan ilişkisini
göstermekte. Aynı zamanda bir markanın nasıl kurulduğuna şahit olacaksınız. Ve
bir videoyu internete yüklediğinizde 6 milyondan fazla kişinin izlediğini
düşünün. Bu 6 milyondan fazla kişiyi etkilemek demek aynı zamanda çünkü
anlatılan hikaye gerçekten ilgi çekici ve çok iyi bağlantılarla kurulmuş.
Giriş, gelişme ve sonuç bölümleri için bence fazla söze gerek yok
Apple
Apple markası ‘’Our Signature’’
videosunda yaşamdan örnekler vererek, ürünlerinin yaşamımızda yerlerini
anlatıyor. Bütün ürünlerinin yaşamımızda yerlerini gösterip, onlarla nasıl
bağımız olduğunu anlatıyor. Çok kısa ama açık ve net.
Jack Daniel’s
Jack Daniel’s markası ‘Legend’
kampanyası ile kendisini Rock&Roll müzik tarzının tarihiyle birleştirerek
konserlerden görüntüler, bilet taslakları v.b. gibi örneklerle kendini
anlatıyor.
Unutmadan ‘Gerçekler anlatır,
hikayeler satar’
Not: Bu yazı aynı zamanda BrandTalks sitesinde de yayınlanmıştır.
Not: Bu yazı aynı zamanda BrandTalks sitesinde de yayınlanmıştır.
1 yorum:
derleme için teşekkürler ön muhasebe programı
Yorum Gönder