Slideshow

31 Ocak 2010 Pazar

adidas'tan Artırılmış Gerçeklik Uygulaması

ABD ve Avrupa’da markaların pazarlama kampanyalarında giderek yaygınlaşan Augmented Reality’i (Arttırılmış Gerçeklik) kullanımına, geçtiğimiz günlerde Adidas da katıldı. Adidas uygulamayı, yeni koşu ayakkabıları üzerinden sağlıyor.


Daha önce Coca Cola ve McDonald’s gibi reklâmverenler, pazarlama stratejilerinin bir parçası olarak Augmented Reality’den faydalanarak, Avatar filmi ile bağlantı kurmuşlardı.


Geçen yıl da, perakende devi Procter&Gamble, kadın hijyen ürünü “Always” için 3 boyutlu bir site yaratmıştı. Tüketicisiyle bağlantı kurmada ‘Augmented Reality’i (Arttırılmış Gerçeklik) kullanan en son firma, spor giyim devi Adidas oldu. Markanın uygulama için hazırladığı teaser’ı izlemek için tıklayın…

Alman firmasının, her biri orijinal ürün serisinin bir parçası olan, yeni geliştirildiği 5 adet koşu ayakkabısının üzerine yerleştirilmiş özel kodlar bulunuyor. Tüketiciler, bu ayakkabıları webcam’e doğru tuttuklarında, kurumun “Adidas Neigborhood / Adidas Komşuluk” adlı web sitesine yönlendirilecekler.

Gerçek dünyanın öğesini alarak, üzerine fantastik bir sanal dünya eklediklerini belirten Adidas Originals’in dijital pazarlama başkanı Chris Barbour, ziyaretçilerin, resmi duyurusu gelecek ay yapılacak olan bu “sanal dünya”da gezebileceklerini açıkladı.

Barbour sözlerine, gerçek dünyanın taklidini yapmaya çalışmadıklarını, kendilerinin daha fazla stilize edilmiş ve yaratıcı bir yaklaşımları olduğunu da sözlerine ekledi.

“The Neigborhood”’un, üç boyutlu hissi vererek iki boyutlu bilgisayar ekranı üzerinde sergilendiğine değinen Barbour, kullanıcıların ayakkabılarını görüntünün açısını ve yoğunluğunu kontrol etmek ve zoom yapabilmek için kullanabileceklerine dikkat çekti.

Adidas’a göre bu “ heyecan verici online deneyim” özel ürün konseptinin diğer parçaları için de devam edecek.

Adidas Originals Game Pack’in ürün serisinin modeli olan söz konusu ayakkabıların fiyatları yaklaşık olarak 65 $’dan başlıyor (46€ - 40 Sterlin) ve 95 $’a kadar çıkabiliyor.

Agumented Realty / Arttırılmış Gerçeklik; Bilgisayar ile okutulan bir sembolün içindeki dataların, üç boyutlu ve interaktif grafikler haline gelmesi anlamına gelen kavram. Sembolün basılı olduğu bir kart, web'e bağlı bir cep telefonuna veya bilgisayara gösterildiğinde sembolün üzerinde birden üç boyutlu objeler beliriyor.

www.medyaloji.net

0 yorum:

Yorum Gönder