Slideshow

13 Eylül 2010 Pazartesi

Pazarlama ve 3C

Pazarlama öyle birşeyki günden güne gelişiyor,değişiyor ve sürekli alanını genişletiyor.Artık öyle bir olmuşki pazarlama her yerde ve herşeyin içinde geçiyor insanlar farkında olmadan pazarlamanın içinde aslında hep geziyorlar.Peki pazarlama insanlara nasıl bakıyor? Pazarlama zaten bir anlamda müşteri bilimi demek...İnsanların satınalma davranışlarını,satış öncesi başlayan ve satış sonrası başlayan pazarlama işletmeler açısından bakıldığında 3'e ayırıyor yani 3C

Peki nedir bu 3C? 3C İngilizceden geliyor aslında çünkü müşteri (customer),tüketici (consumer),sürekli müşteri (client)...Dolayısıyla 3C buradan gelmekte...

Tüketicileri bilirsiniz her zaman bir yere bağlı kalmayan istediği yerden istediği ürüne veya hizmete ulaşan kişilerden oluşur.İşletmeler için satış yaptıktan sonra belki tekrar gelirler belki tekrar gelmezler.

Müşteri işletme açısından baktığınızda markaya bağlılığı olan ve bir işletmeye herhangi bir ürün veya hizmeti aldıktan sonra geri dönüş yaparlar...Belki tekrar alabilirler.

Sürekli müşteri ki bu kavram çok hoşuma giden bir kavramdır.Markanıza bağlıdır,aynı zamanda markayı sevdiği için markanın elçisi gibi davranır.Başka insanların satınalma davranışlarını etkiler.Başkalarına satın alma bile yaptırabilir.Sürekli müşteriler aynı zamanda markaların iyi bir savunucularıdır.Aynı zamanda bir markanın sürekli olan müşterileri o markadan faydalanan ve diğer kişilere daha çok farkı olan kişilerdir..

Sürekli müşterilerinizin olması dileğiyle...

0 yorum:

Yorum Gönder