Slideshow

27 Aralık 2010 Pazartesi

AVM'ler ve Marketler


Son zamanlarda ülkemizde marketlerin kendi alanlarında yaptıkları değişiklikler dikkatimi çekmeye başladı.Bazı marketler kendini Alış-Veriş Merkezleri gibiymiş göstermeye çalışıyor ve isimlerini bu şekillde konumlandırmaya çalışıyorlar.

Herşey güzel ama bu marketlerin hiç araştırma yapmadan böyle bir konumlandırmaya gittiklerini düşünüyorum.Nedenmi?O zaman sorularımı sıralamak istiyorum hemen:

-Bu marketler müşterilerine benzersiz bir an veya eşsiz bir deneyim yaşatabiliyorlarmı?
-Bu marketlerin müşterilerle arasında ne gibi duygusal bağlar var?
-AVM'lerde olduğu gibi birden fazla ünlü markayı bir araya getirebildilermi?
-Müşterilerin dinlenebilecekleri herhangi bir yemek yeme yerleri,cafeler,pastaneler varmı?
-Çocuklar için oyun alanları varmı?
-Müşterilerin araçlarını park edebilecekleri alanlar veya otoparklar varmı?
-Hangi markalar,bu marketlere sponsor olmaktadırlar?
-Müşterilerin dikkatini çekecek herhangi bir sosyal etkinlik veya Halkla İlişkiler çalışmaları varmı?
-Müşteri bilgilerinin olduğu herhangi bir CRM sistemi varmı?

Bu soru listesini dahada çok uzatabiliriz tabikide ama aklıma gelenler şimdilik bunlar.

Ülkemizde market ve AVM sistemine en iyi örneklerden iki tanesi birisi Migros,diğeri ise Carefour diyebiliriz.Çünkü Carefour sadece market tarzı olarak yaptığı yerlerde kendini Carefour Express diye,Migros ise MM,MMM,5M gibi isimlerle konumlandırıyor.

Mesela bir BİM,ŞOK gibi marketler kendini bir AVM gibi konumlandırmada bulunmuyor.Bu aynı zamanda tüketicinin algısında sorunda yaratmıyor.Bir tüketici sizin isminizin AVM olduğunu duyup gelerek sizin yerinizi ziyaret ettiğinizi düşündüğünüzde AVM olarak konumlandırdığımız markanız,sizin çuvallama nedeniniz bile olabilir.

Tekrar düşünün AVM'mi yoksa marketmisiniz?

0 yorum:

Yorum Gönder