Slideshow

17 Ocak 2011 Pazartesi

İzinsiz Pazarlama




İzinli Pazarlama kavramı ilk kez Seth Godin tarafından ortaya atılır ve tanımında tüketicilerin izni alarak anket,e-posta,cep telefonundan atılan mesajlar doğrultusunda tüketiciyi bilgilendirmeyi amaçlar.Peki ya İzinsiz olarak yapılan Pazarlama faaliyetleri ne olacak?



Bazen bazı firmalar olsun,markalar olsun;Tüketicinin izni alınmadan mesaj atabiliyor,mail yollayabiliyorlar.Tamam kampanyalar,ürünler veya kendilerinin yaptıkları bu girişimler güzel olabildiği kadar,bazende güzel ve bir o kadarda hoş olmayabiliyor.

Hiç hesabım olmadığı halde,hiç ilgim ve alakam olmadığı halde Fortis Bankası bana sürekli mesaj atıyor,kampanyalarından ve kredilerinden haber veriyor,doğum günümü,bayramımı ve yeni yılımı kutluyor.Önemli birisi olduğumu hissettirdikleri için kendilerine teşekkür ederim ancak sabah böyle bir mesajla karşılaştım.

''Hesabınızın bulunduğu İzmir Şubuesi'nin adı Montro Şubesi olarak değiştirilmiştir.Detaylı bilgi için 4440144''


Benim haberim olmadan,benim iznim olmadan,benim imzam olmadan bir banka böyle birşeyi nasıl yapabilir?Fortis Bankası sanırım İzinli Pazarlama kavramını,İzinsiz Pazarlama olarak algılamış olabilir ve pazarlamaya yeni bir kavram kazandırdıkları için kendilerine teşekkür mü etsem,tebrik mi etsem bilmiyorum ve İzinsiz Pazarlama kavramını sizlere açıklıyorum.

''Tüketicinin izni olmadan,e-posta,mesaj,telefon ve diğer kitle iletişim araçlarıyla işlem yapılan faaliyetlere İZİNSİZ PAZARLAMA denir.''

0 yorum:

Yorum Gönder