Slideshow

7 Ocak 2011 Cuma

Starbucks:Cafe mi yoksa Balıkçı Restoranı mı?


Müşterilerin zihnine girmek ve onların zihinlerinde 1 numara olmak,her zaman dünyanın en zor işidir.Bunu bir çok firma logosuyla,sloganıyla,müşteriye verdikleri değerlerle yaparken,kimisi promosyonla veya değişik kampanyalarla yapmayı başarmıştır.

Dünyaca ünlü kafe işletmelerinin zinciri olan Starbucks logosunu değiştirmeye karar verdi.Kimileri için alay konusu bile oldu.Dün akşam Marketing Türkiye sitesinin verdiği habere göre Starbucks müşterilerinden büyük bir tepki aldığını haber yaptı.Bende dün Friendfeed hesabımdan acaba bu firma tepki alacak mı diye merak ediyordum ve dediğim oldu,Starbucks müşterilerden tepki aldı.

Benim kafamın takıldığı nokta şu;Starbucks yeni logosu bana bir denizcilik faaliyetlerine yönelik bir işletme gibi görünüyor.Çünkü yeni logoda daha çok deniz kızı simgesi gibi gözüküyor.

Starbucks firmasının bu yaptığı bana Pazarlamanın 22 Kuralı kitabını Jack Trout&Al Ries yazanların bir sözünü aklıma getiriyor.

''Pazarlama ürünlerin değil,algıların savaşdır.''

0 yorum:

Yorum Gönder