Slideshow

20 Aralık 2011 Salı

2012 Markalaşma Trendleri

  
 2012 yaklaşırken trend konusu ve tahminler her zamanki gibi çoğalır ve tahminler yapılır. Bu tahminlerin çoğusu tutarken,bazıları tutmayabilir ama yinede trendlere göz atmakta ve bilmekte her zaman fayda vardır. Çünkü kendi stratejilerimizden yararlanmak için bu tür trendlerden yararlanabiliriz yada bir anlamda markamızla ilgili geleceği şekillendirebiliriz.

Peki 2012 yılı içinde markaları hangi trendler bekliyor? İşte onlardan bazılarına göz atalım.

   1-Değer vermek anlaşmaktır.
 Farklılaşmış ve inandırıcı marka anlamları çok düşük fiyat stratejilerinden daha karlı ve etkin bir taşıyıcı olur ama aslında sadece tüketicinin marka konusunda''değerli'' yi zihninde  nasıl tanımlamasına bağlıdır. Müşterileri dinlemek için etkili sistemleri kullanmak ve daha sonra müşteri sıklığını kontrol etmek için yollar bulmalısınız.

   2-Sosyal Ağ Güvenliği
 Arkadaşlarınızın satın alma davranışlarınızında öncekinden etkisi daha büyük ancak  marka tanıtım stratejileri gerçekten anlaşılır ve düzgün bir biçimde olursa  marka alanı dışında toplum içinde sadece güvendiğiniz markalar genişleyecek. Markalara daha fazla bağlı olan tüketiciler arayamacaklar, yazmayacaklar veya mail atmayacaklar ancak markalar hakkında konuşmak, kişisel içerik yaratmak ve markalarla etkileşimi arttırmak için sosyal ağ sitelerini kullanacaklar.

  3-Manevi Bağlılık
 Farklılışma giderek markaların duygusal tekliflerinden gelecek. Markalar bunun için kitle işim araçları ve sosyal medya aracılığı  ile kampanyalar düzenleyecek. Kişisel bağlantı kurma ve etkileşim özellikle  bugünün güçsüz ekonomisinde daha fazla ve daha kritik olacak.

  4-Büyük Umutlar
 Markaların tüketicilerin beklentilerine ayak uydurması mümkün değildir.Tüketiciler hergün en son ve en büyük yenilikleri ve geliştirilmiş deneyimleri kabul eder ve hırsla bitirirler. Markaların değerini anlamak için dikkatli gerçek kategori ölçümleri hem markalar için bir yol haritası hem de önemli avantajlar sağlayabilir.

  5-Appvertising
 Akıllı telefon ve tabletlerin pazarının büyümesi sonucu olarak, daha fazla mobil ve sosyal medya uygulamaları  nın etkili kullanımı interaktif bağ yaratarak tüketici etkileşimi ve marka farklılışmasını arttıracak.

 6-Mobilize Para 
Dokunma teknolojisi ve akıllı telefonlar mobil parasal işlemlerinin şansını arttıracak.Buna kısa NFC teknolojisi diyebiliriz.Çünkü tüketiciler kredi kartı taşımak yerine akıllı telefonlarının aracılığıyla kredi kartı yerine NFC teknolojisini kullanacaklar.

 7-Sosyal Sorumluluk ve Pazarlama 3.0
Daha önce blogumda Pazarlama 3.0 konusundan bahsetmiştim. Pazarlama 3.0 ile birlikte markalar sosyal sorumluluk projelerini genişletecekler ve Kosmopolitan Marka olma yolunda ilerleyecekler. Çünkü günümüzün tüketicisi çevreye duyarlı markaların, hem kendisine hemde çevreye zarar vermeyen markalara daha önem vermekteler.


Kaynak:Brand Key


0 yorum:

Yorum Gönder